Automatische incasso


Wilt u in meer delen betalen?

Vraag dan automatische incasso aan. Voor het betalen in delen via automatische incasso geeft u BSR toestemming om geld van uw rekening af te schrijven. Dit noemen wij een doorlopende incasso machtiging. Dit betekent dat deze manier van betalen geldt voor alle belastingaanslagen die wij op uw naam versturen. Dit regelt u:

  • via MijnBSR. U logt in met DigiD van de persoon die de belastingaanslag kreeg,
  • of u stuurt ons een brief met uw handtekening. In uw brief schrijft u uw naam, adres en woonplaats en het klantnummer. U vermeldt ook het IBAN rekeningnummer, waarvan wij automatisch mogen afschrijven. Uw brief stuurt u naar: 
    • Belastingsamenwerking Rivierenland
      Postbus 18
      4000 AA Tiel

Het bedrag van uw belastingaanslag(en) betaalt u in maximaal 8 delen

Wij schrijven bedragen af rond de 25e van de maand. Een andere dag is niet mogelijk. Is het bedrag van uw belastingaanslag lager dan € 40,-, dan schrijven wij in 2 delen af. Wij sturen u een brief als een afschrijving niet is gelukt. Als u uw aanvraag vóór de 18e van de maand regelt, dan schrijven wij het bedrag in dezelfde maand af. Wacht u langer, dan vervalt er iedere maand een deel.

Voorbeeld:
U kreeg een belastingaanslag met datum 31 januari. U regelt een automatische incasso op 1 mei.

Wij delen dan het bedrag van uw belastingaanslag door 5. Van de maximale 8 delen zijn 5 delen over. De eerste afschrijving gebeurt rond 25 mei. De laatste afschrijving doen wij rond 25 september.

Wij kijken iedere maand welk bedrag open staat om te betalen

Dit betekent dat u tussentijds ook zelf bedragen kunt storten. Daarna worden de bedragen die wij per maand afschrijven lager.

Wilt u eerder alles betalen? Dit regelt u via MijnBSR. Daar ziet u welk bedrag er nog openstaat. Op ieder moment kunt u via een iDEAL betaling het bedrag wat nog openstaat in één keer overmaken.